14 en 15 September - 1e weekend

15 september 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

14-09

Vandaag om 8.45 werden we opgehaald voor de winetasting tour in Stellenbosch. Het was ongeveer een uurtje rijden naar de eerste plek. Hier hebben we om 10 uur ’s ochtends (:o) onze eerste wijn gehad bij De Morgenzon. In totaal zijn we hier ongeveer een uur geweest en we hebben 7 verschillende wijnen geproefd. We hadden drie witte, een rosé en drie rode. Hierna gingen we naar twee wijnvelden puur voor de view. Dat was ongelofelijk mooi. Hierna gingen we naar de tweede proefplek, De Rustenberg. Hier had ik twee witte en een rosé geproefd en de rest had ook nog een rode. Hierna gingen we lunchen bij een pizzeria. Daarna gingen we nog naar de laatste wijnproeverij, maar niemand had nog zin in wijn haha. Hier hebben we nog drie witte en een rosé geproefd, maar ondertussen proefden wij allang niet meer wat lekker was en wat niet. Rond 18.30 waren we weer thuis, dus het was best een lange dag. Iedereen ging even rusten thuis en daarna gingen we naar Mojo Market. Dit is een markt met heel veel verschillende stands met allemaal verschillend eten. Hier hebben we wat gegeten en gedronken en rond half 12 zijn we naar huis gegaan om te gaan slapen.

65416f56-2674-4349-9ba3-9f7aef55c5c6IMG_0409 2

15-09

Vandaag kon ik eindelijk gewoon uitslapen. Rond 12 uur werd ik door de andere 5 meiden opgehaald om naar Hout Bay market te gaan. Hier hebben we wat geluncht en hebben de meeste wat souvenirs gekocht, omdat het voor 4 van de 6 het laatste weekend hier is. Rond half 3 gingen we naar Green Market voor nog een souvenir shopping, hier heb ik ook een heel mooi schilderijtje gekocht. Daarna gingen we naar de wijk Bo-Kaap. Toen we erheen liepen viel het ons al op dat er niet veel mensen waren. Achter ons liep een man die ons met smakkende mond al een paar keer had gevraagd of we eten voor hem hadden, waar wij niet op reageerden. Ineens begon Judith te gillen omdat hij bij haar tas zat, maar dat was een afleiding om de kettingen van Nora te pakken. Omdat wij voor hulp riepen rende hij uiteraard weg, waarna hij nog een glazen fles cola naar ons toe gooide, die net een meter voor onze voeten uit elkaar spatte. Nadat we van de schrik waren bekomen en door lokale mensen die ons kwamen helpen gewaarschuwd waren om goed bij elkaar te blijven als een groep en geen meter tussen een tweetal in te laten, liepen we toch door om naar de huizen te gaan kijken om even snel een foto te maken. Hier stopte een auto die ons aansprak dat we zo snel mogelijk een Uber moesten bestellen omdat het een ontzettend gevaarlijke wijk was. Iedereen was nogal geschrokken, dus hebben we maar gewoon een Uber naar Camps Bay gepakt om daar naar de zonsondergang te kijken en te dineren. Eigenlijk hadden we nog een feest vanavond, maar niemand had hier nog zin in, dus vanavond weer gewoon op tijd slapen en morgen een nieuwe werkweek!

IMG_0476IMG_0501

1. Opa Joost:
    16 september 2019
    Lieve Saar ,

Dat zijn wel avonturen .. eerst een "feestdag "( was er nog iemand nuchter ??) en daarna de dreiging om beroofd te worden .. had die man uiteindelijk iets gestolen van dat meisje ......
    Waren jullie niet door de organisatie gewaarschuwd voor de wijk waarin jullie liepen .. .. goed bij elkaar blijven ( zegt de bezorgde opa )

Dag Saar

Opa Joost
  2. Ria Bekkers:
    16 september 2019
    Ongelooflijk Saar wat je in een week al allemaal hebt meegemaakt: inspannende, ontspannende en gespannen momenten. Want gisteren moet wel heftig geweest zijn voor je. Maar een gewaarschuwd mens, enz. Je kent nu ook de "zwarte" kant van Kaapstad. En vandaag weer werken. Geen hoofdpijn gehad na al die wijnproeverij?
  3. Bart:
    18 september 2019
    Oejoejoej, wel fijn dat je alles uitschrijft Saar! Wel mooie foto's!!!! Heel veel plezier en goed oppassen!! X