25, 26, 27 en 28 November - laatste week

28 november 2019 - Capricorn, Zuid-Afrika

Maandag 25 November

Vandaag ging mijn laatste week dan echt officieel in. Deze week wordt het ook voorspeld dat het enorm warm wordt, dat bleek vanochtend ook al gauw. Nu het concert voorbij is en de zomervakantie over 2 weken begint, is het echt puur de kinderen vermaken. Educatief is het echt niet meer, we spelen de hele dag met ze en verder is het enige wat ze doen eten en slapen😂 Het was vanochtend wel heel leuk dat bijna elke ouder die binnenkwam naar me toe kwam en me heel erg bedankte voor de goede zorgen van zaterdag en de afgelopen weken. In de avond zijn we naar Trenchtown gegaan, het was Kim haar laatste avond en hier hebben we dus afscheid genomen van haar (maar ik zie haar in Australië nog ;))

06C63EB0-CDC0-4E82-9311-8AE3965E9891

Dinsdag 26 November

Vandaag was het nog warmer dan gisteren, al helemaal in zulke kleine klaslokaaltjes met kinderen die continue aan je hangen en bovenop je springen. Ik heb ervoor gekozen om deze week geen outreaches en Reading programs te doen, ik wil de hele week gewoon in de crèche zijn met de leraren en de kinderen. Het was met de kinderen verder gewoon weer zoals elke dag. In de avond hebben we niks gedaan en we zijn optijd gaan slapen om goed uitgerust te zijn voor Brass Bell morgen ;)

F979B730-EA3B-4E50-960E-94A569ED49304B5F1AF4-5E40-4495-9B64-04CB07C3E7E05534BFEB-F909-473A-B870-A2614D5B4C4BE98F446D-32A2-45CF-938D-67DDCE209D1A

Woensdag 27 November

Vandaag was het nog warmer dan gisteren. Een van de moeders kwam in de morgen naar me toe en ze vroeg of ik “teacher Salah” was. Haar zoontje kan namelijk thuis nergens anders meer over praten dan over “teacher Salah”. Heeeel schattig haha. Tessa moest in de ochtend een of andere teacher-test doen, dus in de ochtend stond ik alleen bij de baby’s. Dat is natuurlijk niet de eerste keer, dus dat ging allemaal prima. In de slaap pauze van de kids ben ik foto’s gaan afdrukken die ik met de leraren heb, morgen is de laatste dag met Tessa en vrijdag natuurlijk met de rest. Dit wilde ik ze dan als bedankje en afscheidscadeautje geven. Ook heb ik een canvas doek gekocht om dan van alle baby’s de handafdrukken met verf erop te zetten en de namen erbij. Na werk zijn we snel naar huis gegaan om om te kleden, daarna gingen we naar mijn laatste social. Ik had deze mogen kiezen en ik had gekozen voor de Oranjezicht foodmarket waar we vorige week ook geweest waren in het weekend. Na deze social zijn we snel snel naar huis gegaan om spullen te droppen en hierna zijn we naar mijn allerlaatste Brass Bell gegaan. Wendy, Janine, Lucy en de zus van Wendy waren ook mee. Sophie haar ouders zijn in Kaapstad en Sophie had dus haar zus meegenomen. Omdat de middelbare scholen en universiteiten nu gesloten zijn, was het echt net carnaval achtig druk. Maar wel heel gezellig.

121290FE-B108-4D7A-8018-4547A0ABFB1F5961B5A3-1DEE-4246-9C95-B639DC5567656015B69C-50BC-4260-B07D-323BA1F88DFA4F5C0B93-D608-4D1E-89AB-26981C6ACDE0715A5927-8408-4B66-ADEC-C997C0567BD7

Donderdag 28 November

Na een weer veel te korte nacht begon vandaag de laatste dag dat ik Tessa zou zien. Ik heb natuurlijk 10 weken lang in haar klas gestaan en we hebben heel veel gepraat en daardoor een hele goede band gekregen, dus dat vonden we wel heel moeilijk. In de ochtend hebben we eerst de handafdrukken en namen op het canvas doek gezet. Daarna toen de kinderen hebben geslapen heb ik ook 2,5 uur geslapen. Het was vandaag trouwens ook de warmste dag van de week, dus het was lekker zweten vandaag. Toen om 4 uur mijn transport er was, moest ik dan afscheid nemen van Tessa. Ze was wel heel lief van ik weet zeker dat we elkaar nog eens zien, maar toch was het wel erg lastig. En dit was pas de eerste van de komende 3 dagen....

2F2EB872-4A66-4C15-98D9-A1D85E81F8FD

1. Opa Joost:
    28 november 2019
    Lieve Saar ,

Ja ja "partir cést mourir un peu " .

Je hebt weer leuke dingen gedaan met de kinderen ... leuk idee met die handjes .. sterkte met het afscheid nemen .

Graag tot over een paar dagen dan ben je weer thuis
    Tot dan Saar !!!!

Opa Joost