4, 5, 6 en 7 November

7 november 2019 - Muizenberg, Zuid-Afrika

4 November

Deze week wordt het surfproject verbouwd, omdat de headoffice hier nu intrekt. Vandaag was er ook een nieuwe vrijwilliger op het surfproject, Daniel, weeeeer uit Duitsland. Milou en Natalie zijn vandaag ook weer begonnen bij het surfen, dus we zijn nu met een groep van 10 hier. In de ochtend zijn we met de kleine kinderen met autisme naar het strand gegaan, maar zij durven allemaal het water nog niet echt in dus we konden gewoon in onze normale kleren naar het strand in plaats van in een wetsuit. De meiden uit de gevangenis die bij goed gedrag van 11 tot half 1 komen waren niet op komen dagen (waarschijnlijk hadden ze geen goed gedrag getoond), dus we hadden weer pauze van 11.00 tot 15.00. Toen kwam de groep kinderen uit Vrygrond, maar omdat we niet bij de wetsuits kunnen ivm de verbouwing, zijn ze met hun naar een zwembad gegaan vandaag om ze te leren zwemmen. Ik ben hier niet meegeweest, want ik moest naar de tandarts doordat mijn spalk gebroken was en los zat. In de avond zijn we weer naar Trenchtown gegaan.

5 November

Alle groepen van vandaag zijn gecanceld, omdat niemand bij de surfborden en wetsuits kan. Ook was er een of andere schietpartij in de township, dus die kinderen konden niet opgehaald worden. Het was vandaag ook ontzettend benauwd, geen wind en boven de dertig graden. Iedereen in ons huis en bij de buren was vandaag ook niet helemaal lekker, twee ervan zijn naar de dokter gegaan en het blijkt dat ze amandelontsteking hadden. Niet lang erna gingen drie anderen, allemaal ook amandelontsteking. Zij kregen dus allemaal antibiotica en moesten rusten, dus vandaag na werk hebben we niks gedaan.

6 November

Vandaag regende het de hele dag, en ook vandaag waren alle groepen gecanceld. In de ochtend hebben we Shuan geholpen met de verbouwing - de muren geverfd, alles verplaatsen en weggooien wat weg kon. In de middag zijn we sushi gaan eten op het strand en daarna hebben we zelf gesurfd voor twee uur. Omdat het regende en er geen andere groepen kwamen zijn we vandaag om 16.00 al opgehaald. Toen we thuis kwamen was onze nieuwe huisgenoot er, zijn naam is Jack en hij komt uit Singapore. Hij is heel aardig. In de avond zijn we natuurlijk weer naar Brass Bell gegaan, de laatste keer voor de buren.

7 November

Vandaag hadden we geen werk in verband met de verbouwing, wij zouden alleen maar in de weg lopen. En aangezien we gisteren ook weer laat naar bed waren gegaan, was vandaag dus niet echt heel interessant. Een groot deel van de groep is naar Longstreet nu, maar dat zag ik niet zo zitten dus vanavond op tijd naar bed :)

1. Opa Joost:
    8 november 2019
    Dag Lieve Saar ,

Van je moeder hoorde ik van je problemen met de spalk . Was de tandarts deskundig genoeg om het probleem te verhelpen ?

Ik wist niet dat amandelontsteking besmettelijk was .... of krijgt iedereen die komt een antibiotica-kuur ?

Het is wat met die verbouwing... kun je niet bij de wetsuit ........
    Je maakt ook wat mee bij deze surfgroep........ kinderen met autisme maar ook meiden die in de gevangenis zitten . Die schietpartijen is ook wat...je schreef er al eerder over ..het komt regelmatig voor. Vallen er dan ook gewonden en zelfs doden ????

In je verhaal van 6 november wordt duidelijk dat je de gehele dag Engels praat "......gesurfd voor twee uur "

Start we komende week weer bij de kinderen van je eerste project ? Nog enkele weken en dan zien we je weer.

Groetjes ,

Opa Joost