Magnetic Island

5 maart 2020 - Magnetic Island, Australië

3 maart

Om 7 uur ging onze weer 5 uur durende busreis. We waren erg moe toen we aankwamen, maar toch nog even snel boodschappen gaan doen in Townsville voor we op de Ferry naar Magnetic Island stapte, om hele hoge kosten in de supermarkten op het eiland te voorkomen (echte backpackers he, we leren het wel). Aangekomen lekker gedoucht en toen parkietjes gevoerd, best eng want ze kwamen overal vandaan en ze gingen gewoon op onze hoofden zitten haha. Daarna waren we wat aan het drinken bij de bar in het hostel en kwamen er drie mensen binnen van onze whitsundays tour. Met Alex, een Engelse jongen, hebben we veel opgetrokken dus dat was gezellig. Na ons avg’tje in de avond hebben we samen met deze drie Engelsen een quiz in het hostel meegedaan en daarna hebben we met Alex nog “even” gekaart. Lagen uiteindelijk om 00.00 in bed, hij had ons veel te leuke kaartspellen geleerd en het was erg gezellig. Toen we om 23.00 de bar uitgezet werden omdat ze gingen sluiten, zijn we op straat verder gaan kaarten.

4 maart

Vandaag wilden we het eiland gaan verkennen, maar te voet is dit niet te doen en iedereen doet dit met autootjes. Het feit dat we met ons 18 jaar een auto konden huren zegt ook wel genoeg, die dingen gaan niet harder dan 60 km/h en het is totaal niet druk op het eiland. Dus ja zo gezegd zo gedaan, naar een paar uitzichtpunten gereden en daarna lekker wat gedronken in een restaurantje. Hier kwamen we heel toevallig twee meiden van onze Fraser Island tour tegen en die waren met een Nederlands meisje. Dit meisje, Venla, zat dan weer in het dispuut in Groningen bij een meisje die 6 jaar bij mij in de klas heeft gezeten en dat is altijd Julia haar buurmeisje en beste vriendin geweest. Venla is vanaf toen met ons meegegaan, dat was super gezellig en het klikte echt goed. We hebben nog hele kleine schattige rockwallaby’s gevoerd en daarna hadden we het zo warm dat we met kleren aan in een poeltje bij een waterval zijn gesprongen. Aan het eind van de dag wilden we naar de zonsondergang gaan, dat was nogal een weg met kuilen maar dat ging allemaal goed. Toen kwamen we bij drie diepe plassen achter elkaar. De eerste langs de linkerkant, ging prima. De tweede langs de linkerkant, ging ook prima. Toen kwam de derde plas... weer via de linkerkant en je raadt het al, natuurlijk zaten we hartstikke vast. Gelukkig reed er een auto achter ons, die stapte uit en stelde ons eerst even gerust dat hij hetzelfde had gedaan als hij degene was die voorop had gereden. Toen heeft hij ons uitgelegd hoe de auto in vierwielaandrijving kon en zijn Venla en Julia uitgestapt om gewicht uit de auto te hebben. In z’n achteruit het gaspedaal heel hard ingedrukt en gelukkig kwamen we los. In het midden zat hier gewoon asfalt maar dat was niet goed te zien, dus we hebben het ook gewoon gehaald tot de zonsondergang plek. Waar geen zonsondergang te zien was door de wolken, dus alle stress was voor niks😑. Daarna nog met z’n 3en wat kleins gegeten bij een afhaaltentje en in de avond met Alex weer gekaart. Jonny (een van de drie Engelsen) en Venla deden deze keer ook mee en we hebben weer gekaart tot we eruit gezet werden.

5B69894A-5DB5-4C61-9C85-189F22B061B661C44159-4270-40B3-8810-73C5EFE761D1B07A4A96-14CB-46C9-9D52-BCC2E5849B8ECCDA89E8-3208-4325-BF3F-1AFAAAADBC0250B6B8C9-67E5-4C52-9529-773B726E53A0112E3FF2-21D1-4467-B861-499004D0CD5C

5 maart

Nadat we de auto hadden ingeleverd zijn we met z’n drieën een hike gaan doen. Het is hier 33 graden, maar als gevoelstemperatuur wordt hier overal 38 graden aangegeven. Dus het steil omhoog lopen zonder schaduw was echt dramatisch. Maar na 30 minuten zweten zagen we met takjes een pijl op de grond liggen, dus die zijn we gevolgd. En na 10 minuten door dit pad lopen zagen we een wilde koala op nog geen meter afstand! En deze was wakker dus we hebben hem ook zien klimmen. Uiteindelijk kwamen we bij een hele irritante steile trap, maar ik had natuurlijk heel eigenwijs gewoon mijn sneakers aan en geen enkelband meegenomen. Dus hier ben ik beneden gewacht op Venla en Julia die wel bij het fort gingen kijken. Maar gelukkig was dat niet heel spetterend dus niks gemist. Daarna terug naar het hostel en even gezwommen met nog twee Nederlandse jongens, want we hadden het bloedje heet. Vervolgens even naar het strand geweest en daar echt drie uur gezeten en alleen maar gepraat over studeren en studentenleven etc want Venla studeert dit jaar al af. En in de avond natuurlijk nog even gekaart!