Cairns

15 maart 2020 - Cairns, Australië

9 maart

Nadat ik vanochtend ziek wakker werd en we weer een bus hadden van 2 uur, heb ik daarna alleen maar op bed gelegen. Grappig wel, we kwamen ons hostel binnen in Cairns: lagen Siebe en Lucas hier op de kamer. Zij zaten in Sydney met de introweek in mijn groepje. In de avond hebben we wel nog even gegeten met Bridget en Beau, waar we langere tijd samen mee gereisd hebben aan het begin. Zij vertrekken morgen naar Alice Springs dus die zien we niet meer hierna.

B20D2C74-EEA0-45AB-A943-52D53C413846

10 maart

Vanochtend weer vroeg de wekker voor onze Great Barrier Reef tour. Hier hadden wij ook een introduik bijgeboekt, want dat leek ons wel heel gaaf om te proberen hier. Op de boot kregen we al een hele safety briefing en waren we best zenuwachtig, ik heb altijd gezegd dat ik niet wilde duiken aangezien ik het eng vond om zo diep onder water te zijn en toch ging ik het proberen. Hierna kregen we de flessen etc op. Toen we in het water waren was het boven het water wel even wennen met ademen al, maar dat ging wel. Toen moest ik als eerste een halve meter naar benden en daar op de rest wachten. Het ademen was onder water natuurlijk al helemaal raar, dus ik schoot helemaal in paniek en ben naar boven gegaan en eruit gegaan. Het is nu in ieder geval wel duidelijk dat duiken niets voor mij is. Het snorkelen was wel gaaf, bij het tweede punt zaten alleen heel veel kwallen dus alles deed pijn. In de avond zijn we met Lucas en Siebe uitgegaan en geloof het of niet, hier kwamen we Wybren tegen. Hij was de 4e van de 5 personen van deze introweek. Er was ook een Spaanse jongen bij en het was heel gezellig!

15A5AD67-E00F-4B62-86E3-9596F6AEBA0E14F30ECB-CD65-46F1-B261-1FD1F668D207A6F80193-6A2B-4842-9C13-E405488135B6

11 maart

Aangezien we best laat thuis waren en het regende, hebben we vandaag lekker uitgerust en niets gedaan. We kwamen er helaas wel achter dat onze tour waarvan we beide echt overtuigd waren dat deze morgen was, toch vandaag was... Dan morgen nog maar een extra rust dagje :) Dat het zo hard regende maakte het wel enigszins goed. In de avond weer op stap geweest met hetzelfde groepje en weer een gezellige avond gehad.

093022D6-94D3-4D4C-8875-08E35BB62A67

12 maart

Ennn aangezien we vannacht weer laat thuis waren en de jongens al vroeg de kamer uit moesten om naar hun volgende hostel te gaan, hadden we weer weinig geslapen. Het brandalarm was nog als oefening afgegaan rond 10 uur, maar daar heb ik doorheen geslapen. Dus laten we hopen dat er hier geen brand uitbreekt want dan slaap ik gewoon door. 😂 Buiten boodschappen doen weer heel de dag alleen maar gerelaxt, klaar voor onze vroege wekker morgen!

13 maart

De wekker ging vanochtend om 6 uur voor onze tour naar het Daintree regenwoud. We hadden echt een super leuke tourguide en aangezien we veel in de bus zaten van plek naar plek, had ze tussen elke stop een activiteit gepland. Zo mochten we op de ramen de antwoorden van een quiz schrijven, titelsongs van films raden en we moesten ‘speeddaten’ met vreemden in deze bus. Het regenwoud zelf was heel bijzonder, hele grote spinnen gezien en vier krokodillen. Eentje was zelfs vijf meter lang. Ook verschillende uitkijkpunten gehad en een wandeling door het regenwoud. Super leuke dag gehad dus! Toen we vervolgens rond 20.00 thuis waren, waren we wel heel moe, dus het stappen hebben we deze avond even overgeslagen.

FEF65A9B-DFB2-4ED7-B3F7-5DFE73F6A1B31B8389D9-EB42-496F-AA1B-6B1B91603E9BCAD75353-6180-4515-8B19-04A4DFD1DFFB8C3250D6-AADC-46D9-A26B-91D549657BE54FE2B153-EA90-4AC5-8C49-1ACDB134CA1B

14 maart

Heeeel veel geluk vandaag gehad!! Toen we aan het ontbijten waren, kreeg ik een appje van Alex of we zin hadden om mee te gaan naar de Josephine Falls. Dit is de waterval die we gemist hadden met onze tour een paar dagen terug. En aangezien het nu super lekker weer was en we toch niets te doen hadden zeiden we natuurlijk meteen ja! Dus zijn we met zijn auto daarheen gereden en hebben we echt een leuke dag gehad. We hebben als een glijbaan over de rotsen in watervallen gegleden en zijn goed een paar keer door de stroming mee onder water gesleurd. Heel veel gelachen aangezien ik echt de meest klunzige acties had hier. Daarna zijn we nog naar Babinda Boulders geweest op de weg terug, dit zijn hele grote rotsformaties met ook watervallen ertussen. Al met al hebben we dus veel gezien vandaag en het heel gezellig gehad. In de avond zijn we op de hoek bij het hostel met zijn drieën wat gaan eten en daarna zijn we weer met dezelfde groep uitgegaan, voor de laatste keer in Cairns.

D84CC9D3-79ED-44B6-B8DB-983EC77266B6D908D224-28AA-4BD5-84CA-F46939E89189F494A990-17D0-4DDE-AEBE-AFCCB33086AF7C42818A-2ABA-4186-BE29-B3ADD3B5F6A93B3CF14D-2819-4770-8AF2-5765BB0173CD0BA3C8E4-A76B-40F9-AB06-88704F752310

15 maart

Lekker uitgeslapen vandaag en daarna onze backpack ingepakt. Aangezien onze kamer hier leek alsof er een bom ontploft was zagen we hier heel erg tegenop. Gelukkig weten we ondertussen hoe we een backpack handig in moeten pakken en duurde het echt niet lang voor alles erin zat. Daarna hebben we nog even een paar goedkope shirtjes gekocht die vies mogen worden in de outback en in de avond zijn we met Alex naar de Nightmarkets geweest. En daarna onze laatste potjes Cambeo gespeeld (4 potjes gespeeld, 4 potjes gewonnen. Was wel duidelijk dus wie er het beste was ;)). Morgen om 5 uur de wekker en dan op naar het vliegveld voor het volgende hoofdstuk in Australië!!

1. Vincent Renders:
    15 maart 2020
    Saar Saar Saar wat zijn jouw reisverslagen jaloersmakend!!!
    Ontzettend gaaf om te lezen. Van Arjen en Odette heb ik begrepen dat er na de intensieve Australië trip ook nog een paar weken relaxen op Bali in zit. Ik kan je uit ervaring zeggen, Bali is best goed uit te houden.
    Geniet er nog van!!!
  2. Opa Joost:
    16 maart 2020
    Lieve Saar ,

Ben je weer helemaal hersteld ?
    Je maakt wat mee en leuk dat je verschillende reisgenoten weer ontmoet ... maken jullie ook hetzelfde rondje door Australië ?
    Nu op naar het volgende deel van Australië .... nog geen beperkingen door Coronavirus ? ...Nederland zit wat genoemd wordt "op slot ". ... ook wel wat rustig ......

Veel liefs en tot horens

Opa Joost
  3. Opa Joost:
    18 maart 2020
    Lieve Saar ,

Zo komt er dan plotseling een einde aan jouw grote reis!!!!

Goede terugreis en tot ziens

Opa Joost
  4. Oma Francien en opa Jan: