Whitsundays

2 maart 2020 - Whitsundayeiland, Australië

28 februari

Aangekomen in Airlie Beach na onze nachtbus om 7.00. Helemaal gesloopt, allebei maar 2 uur geslapen. Gelukkig konden we meteen inchecken dus even lekker bijgeslapen. Toen nog even winkeltjes gekeken en ingecheckt voor onze ride to paradise morgen :)

29 februari

In de ochtend hebben we lekker aan de lagoon gelegen hier, je kunt vanaf hier tot en met Cairns namelijk de zee niet meer in door de gevaarlijke kwallen. De lagoon is een openbaar zwembad die net voor de zee ligt die in veel plaatjes in het noorden als namaak zee worden gebruikt. Daarna hebben we moeten rennen om onze boot naar de Whitsundays te halen, want onze tassen waren opgesloten en er zat niemand achter de receptie... maar goed we hadden het gehaald, het was ongeveer 25 minuten varen naar het resort. Hier zouden we de rest van de middag doorbrengen. En de ride to paradise was heeel letterlijk een ride naar het paradijs, echt zo mooi hier. Nadat we een welkomst borrel plank hadden gehad en een rondleiding door het resort zijn we naar onze kamers gebracht. We zitten aan de zee, er zijn veel hangmatten, er is een zwembad, een ‘spa’ met twee baden die je vol schuim kan gooien en zo nog wel meer luxe die we na onze hostels wel konden gebruiken. Wat ze hier ook veel hebben zijn slangen en dingo’s, maar “MOST of them are harmless”. Heel fijn idee dus😅 Julia en ik zijn lekker in de baden met schuim gaan zitten en hebben vervolgens in een buitendouche tussen de palmbomen gedoucht. Voor het eten hebben we de zonsondergang vanuit de hangmatten gekeken, hier zagen we ook weer dingo’s lopen. Na het avondeten hadden we nog een bushwalk, onze gids ging met ons op zoek naar slangen. Eerst zagen we een vogelspin en een wandelende tak zo groot als 2x mijn hand. Daarna had hij twee slangetjes gepakt en meegenomen naar het kampvuur. Iedereen mocht deze vasthouden, maar wij en nog een ander Nederlands meisje, Charlotte, hebben dat toch maar overgeslagen nadat we zagen hoevaak zo’n slang beet. En we hebben onder de mooiste en helderste sterrenhemel ooit gezeten.

4E5499C0-881E-4A2E-86C0-258B540C24AC587F870D-BCF9-4410-B4AF-DB937EB02752B9BE6FFA-9BCD-487C-B97D-9AFF93E87842C1260D0A-5141-48DA-9A41-FC5DACA50ACF805EA9F1-AF9E-458C-8051-7BC169618E32

1 maart

Na een lekker ontbijt gingen we al om 8 uur de zee op. Onze eerste snorkelplek was bij het mooiste koraal van de Whitsundays. De tweede plek was nog veel bijzonderder. Het regende enorm hard toen we in het water sprongen (maar voor 5 minuten hoor, verder alleen maar zon gehad), dat was heel bijzonder want het was nog steeds super helder. Meteen zaten er vissen van een meter. Best wel ff eng, ook overal hoorde je mensen gillen. Toen gingen onze gidsen de vissen voeren en waren er echt honderden tegelijkertijd waar je doorheen zwom. De kleinste ongeveer zo groot als 1,5 keer mijn hand, de grootste tikte dan zeker wel een meter aan. Vervolgens hadden we een lunch op de boot ergens in een baai, waar we op het dek van de boot konden eten. En hierna kwam dan het hoogtepunt: Whitehaven beach!! Dat is de mega mooie zee met 300 kleuren blauw en het enorm witte strand. Het uitzicht was al heel mooi, maar er vervolgens in zwemmen was nog beter. Zo helder was het water, niet normaal. Charlotte, Julia en ik zijn met zijn drieën een beetje rond gaan dwalen tot we op een minder toeristisch plekje waren, hier hebben we heerlijk een uurtje uitgerust van het snorkelen. Daarna terug naar het resort waar we nog in de hottub hebben gezeten tot we echt aan het verbranden waren. In de avond nog gezellig kaarten gespeeld en gepoold met het groepje met wie we optrekken en morgen onze laatste dag in dit paradijs :(. Zonder twijfel de leukste 3 dagen tot nu toe in Australië.

A52AE6E3-9CD8-4A12-AF0E-3A941BAAA4F5330CB764-E1A3-4BC9-B0B4-C310A32293AE169EA89B-BFF5-413F-AA97-36BD45C3EE4F00259836-C3C2-4431-A32D-3F4C98FF9993FFE15682-C131-4E3F-BF8A-42B9C6AD6519F54DCDC3-CDC7-42B9-86C0-ACAC1FEEB3D66C634B85-DAC9-42F3-A836-89157A6ACF8A79A841C8-51B3-4565-85C5-BCB04AD57254

2 maart

Vanochtend om 9 uur het resort verlaten, we hadden nog één laatste stop voor we naar het vaste land teruggingen. Hier zijn Charlotte, Julia en ik op sleeptouw genomen door onze gids die de “crazy dutchies” meenam in zijn kleine rubberen speedbootje. Eerst zagen we mensen ergens snorkelen rond een vaste plek en zijn we hier ook uit de boot gesprongen. Hier was een supergrote schildpad visjes aan het opeten. Daarna wilde hij ons een grot laten zien, maar ineens zagen we iets mega groots en zwarts in het water dat bewoog. Dusss... wij als onwetende Dutchies springen het water in en zwemmen als een gek achter een rog van meer dan 1,5 meter aan. Bleek dit een pijlstaartrog te zijn, die net zo gevaarlijk zijn als veel haaien. Oeps😂 Gelukkig wisten we dit pas toen we weer veilig op het bootje zaten want het was wel zo gaaf om te zien en anders waren we het water nooit ingesprongen. En toen terug naar het vaste land... echt jammer. We hebben nog wel lekker sushi gegeten met Alex en Charlotte en daarna met hun ook weer de middag aan de lagoon gelegen. Morgenochtend hebben we dus al om 7 uur naar de volgende plek, dus dat wordt weer een kort nachtje.

37426413-4481-416D-8F93-3C6712A733C92432A072-C705-45E0-A3F3-BF0816018792

1. Oma Francien en opa Jan:
    2 maart 2020
    Saar het begint , geloof ik, echt op het paradijs te lijken.
    als je weer in Helvoirt bent moet je voor ons ook maar eens zo'n welkomstplankje maken.
    de gids heeft jullie wel goed ingeschat met zijn "crazy dutchies". Een beetje crazy zijn jullie wel.
    dikke kus en veel plezier
  2. Opa Joost:
    2 maart 2020
    Lieve Saar ,
    Fijn dat je zo'n prachtige plekken ziet .
    Mij is niet duidelijk waarom jullie uit de boot sprongen en achter die rog aangingen .... wilden jullie hem vangen ????
    Ik hoor wel over de volgende avonturen .........je kunt er inmiddels wel een boek over schrijven .