Naam:
Foto’s:
376
Video’s:

Over mij

Leuk dat je deze pagina bezoekt! Mijn naam is Saar van Nuland en ik ben 17 jaar. Nu ik mijn vwo diploma binnen heb, begint dit jaar mijn tussenjaar. Vanaf 8 september t/m 2 december ga ik vrijwilligerswerk doen in Kaapstad, Zuid-Afrika, met de organisatie Projects Abroad.

Over mijn reis

Ik begin met 6 weken "General child care", dit ga ik doen op een instituut genaamd "In his footsteps Educare". Dit is een soort van kinderdagverblijf, onze werkzaamheden zullen bestaan uit het helpen van het lokale personeel met de dagelijkse zorg en het organiseren van extra activiteiten. We bereiden bijvoorbeeld het ontbijt voor en leren de kinderen veters strikken, doen spelletjes met ze, organiseren een sporttoernooi of muziekmiddag. Daarnaast leren we ze sociale vaardigheden en betere hygiëne gewoontes bij.

De 6 weken daarna ga ik Engelse les geven. Dit ga ik doen op een school genaamd Fairview Primary School in Kaapstad. Wanneer je genoeg zelfvertrouwen hebt en enthousiasme toont, krijg je in overleg de mogelijkheid aangeboden om zelfstandig voor de klas te staan. Een klas kan oplopen tot maximaal 45 kinderen en de leeftijd van de leerlingen loopt van 7 tot 9 jaar.

Ik verblijf in deze 3 maanden bij een gastgezin waar nog 19 andere vrijwilligers zitten. Hier eten en slapen we dan doordeweeks. In de weekenden hebben we vrije tijd en de kans om Kaapstad echt te verkennen.

Bezochte landen

Ik heb 17 landen (7%) bezocht:

Australië, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Maleisië, Nederland, Portugal, Qatar, Spanje, Tanzania, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika.