Hatton Vale Motel

17 februari 2020 - Hatton Vale, Australië

11 februari

Na een treinreis van een uur vanaf Brisbane waren we in Ipswich waar Brian ons ophaalde. Brian heeft samen met zijn vriendin Scarlett een motel in Hatton Vale, zo’n 30 minuten rijden van Ipswich. Dit hotel is erg klein (10 kamers) en ligt ergens in de middle of nowhere aan de snelweg. Hier gaan we een weekje werken in ruil voor onze accommodatie (eindelijk een tweepersoons kamer en eigen badkamer!!). Vandaag hoefden we nog niet te beginnen, dus nadat we naar de supermarkt waren gelopen verderop, via de berm/“vluchtstrook” naast de snelweg aangezien er geen pad was, hebben we al onze kleren een keer goed gewassen en daarna gewoon lekker rustig aan het zwembad gelegen.

CD5A7F16-543E-4968-97EB-13BF3D29C0F166A3F24C-DF74-4230-A273-DEDAE561B47C

12 februari

Vandaag was onze eerste werk”dag”. We moeten 6 dagen 3 uur werken in ruil voor 8 nachten accommodatie. We hebben gevraagd of we de hele dag mochten werken in ruil voor geld, maar ze komen zelf al amper rond en hebben ook bewust geen betaald personeel. Deze 3 uur bestonden vandaag uit de kamers schoonmaken van de mensen die hadden uitgecheckt - bed verschonen, poetsen en handdoeken vervangen. Hierna hebben we aan het zwembad gelegen tot het weer lekker ging onweren na een uurtje, dus de rest van de middag hebben we doorgebracht in onze kamer.

12F3B470-A8FC-47E6-84D3-11F0F9AA2DA89C85867B-A1A9-49D0-8348-A8DA3A314C2A

13 februari

Vandaag was ons werk om een van de kamers te schilderen. Dat vonden we ook wel leuk om te doen. Maar ook nu regent het weer heel erg hard, dus het was weer de middag in de kamer. We hebben wel een uitstapje met Scarlett gehad naar een echte supermarkt, 15 minuten rijden verderop...

AB2103B8-0A32-4941-A756-4A5D105F8F9097A616C4-BE5C-41A6-AD79-9031F98EF5C6

14 februari

Gelukkig vandaag wel weer zon. Nadat we vandaag een begin hadden gemaakt aan de badkamer schilderen, hebben we in de middag lekker aan het zwembad gelegen. In de avond hebben we pannenkoeken gebakken en toen Brian dat zag vroeg hij of we stroop erbij wilden. Komt ie vervolgens aanzetten met een 3 liter pak... gekke Australiërs.

780FBB31-493A-459B-BF82-F7D70F93CAEDC5F8CB8A-4433-46D4-87FF-AEDE8AD0002F

15 februari

Vandaag is er een Frans koppel aangekomen die al een jaar in Australië aan het backpacken zijn. Zij doen de tuin en ook vandaag hebben wij weer geschilderd in de badkamer. We hebben ook een paar kamers schoongemaakt. In de middag onze backpacks maar weer eens goed uitgezocht en opnieuw ingepakt, we hebben nu steeds namelijk beide 3 tot 4 tassen bij ons. Nu weer alleen maar onze backpack en handbagage. En de zon scheen gelukkig ook weer.

6EA74B75-0DF3-44B4-A7AD-72DFD96A92F6

16 februari

Vandaag was er een verandering van t plan. De Fransen hebben ons werk als schilders ingepikt 🤨. Scarlett ging naar een farmersmarket en dacht dat wij het misschien wel leuk vonden om dat te zien en om mee te gaan. Dat leek ons wel leuk, maar toen we daar aankwamen waren er letterlijk 3 stands dus dat viel nogal tegen. En in plaats van in de ochtend moesten we nu van 15 tot 18 werken, tuinieren deze keer. 32 graden en volle zon, echt iets voor ons dus. Gelukkig zag Scarlett al snel dat het echt te warm hiervoor was dus we hadden afgesproken dat we dan morgen een uurtje extra zouden werken.

DFEC317F-549C-49A7-BE89-5292193CE31E

17 februari

Laatste dagje werken! Vandaag eigenlijk alleen schoongemaakt, zowel de kamers als de keuken en het washok. We hadden namelijk in onze keuken een halfvolle vuilniszak niet weggegooid (want hij was dus niet vol) en daar waren ze geïrriteerd over en vonden ze ons dus niet meer zo aardig haha. Dus konden we vandaag de rot klusjes doen voor 5,5 uur. Erg kinderachtig. Maar goed, daarna nog een keer een was gedraaid en de laatste spullen opgeruimd en ingepakt. Morgen gaan we door naar Noosa, de bus gaat vanaf Brisbane en het is ongeveer 2,5 uur rijden. En vanavond als avondeten weer lekker een avg’tje 🌽

9D60B2FD-5F5E-4C79-ACDE-F3C6644F5FD1

1. Opa Joost:
    17 februari 2020
    Lieve Saar ,
    Bedankt voor je kaart .. die hebben we vorige week woensdag ontvangen .
    Het is wat met het werken .. wil je flink werken dan kan dat niet omdat de eigenars van het hotel geen geld hebben .
    Zij moeten kennelijk erg puzzelen om rond te komen als zij zowel jullie als die twee Fransen voor 18 uur arbeid 8 dagen laten logeren .
    Door een misverstand met het legen van de vuilnisbak ... verbannen naar de tuin. ... en jammer dat de twee Fransen jullie schilderwerk inpikten .
    Stroop kom je niet tekort lijkt het wel......heb je wat over was meegenomen of achtergelaten ?????
    Een goede reis met de bus verder....

Tot horens,

Opa Joost