Spot X surfkamp

29 januari 2020 - Arrawarra, Australië

25 januari

Vanochtend ging onze bus om 7.45 naar het surfkamp in Arrawarra. Het was maar een rit van 20 minuten. Hier aangekomen kregen we een rondleiding en een ontbijt, en daarna vrijwel meteen onze eerste surfles. Wij hebben een upgrade gedaan, hiermee konden we voor 65$ aan kleding uitzoeken, krijgen we elke dag een extra surfles, hebben we extra activiteiten zoals raften of kayaken, toegang tot alle foto’s van dit kamp en hebben we gratis toegang tot verschillende bars en clubs in Byron Bay. Wij hebben het vooral gedaan voor de extra surflessen, maar de rest is mooi meegenomen. Het surfen ging best goed, helaas wel onweer en regen dus het weer was niet geweldig. Maar na het surfen wel lekker zonnig, dus konden we nog wel even op het strand liggen. Bij het avondeten kwamen we vier meiden uit Vught heel toevallig tegen, dus daar hebben we samen gezellig de avond mee doorgebracht.

956D15C8-814F-49CD-9A94-4632EDC55DCDB713D6BA-78A7-4783-BD6C-ABF60C45031C

26 januari

Vannacht was er dus een meisje gebeten door een Python 😅 Dat was wel even een herinnering aan het feit dat we echt wel goed om ons heen moeten blijven kijken. Vandaag hadden we om half 11 surfles. De theorie van vandaag ging over hoe we moesten versnellen en vertragen op het surfbord. Dat kon ik ook al vrij goed toepassen en het surfen ging ook al een stuk beter dan gisteren! In de middag hebben we met de meiden uit Vught aan de buikschuifbaan gelegen op zitzakken (het was Australia Day vandaag, dus er waren allerlei activiteiten georganiseerd). Ze maakten er een hele show van op die baan dus het was wel heel grappig om naar te kijken.

CD730CE0-9769-4666-8B6F-84EC5AE802395AFC945E-CC70-4453-AEDA-7775D0BC8A068DE364D0-882B-4FD0-B880-26DDEB85CEA8

27 januari

Vandaag hadden we gelukkig ook pas om 11 uur les (sommige moeten om half 6 al namelijk). Deze les ging over hoe je moest sturen op je surfbord naar links en rechts. Dat leek op het land heel moeilijk, maar in de zee ging het best goed. Het lukt me nu ook eigenlijk wel om elke golf op te staan, steeds sneller en soepeler. Na de lunch hoorden we iemand praten over de podcast die gaat over de brand in het landhuis in Vught, dus gingen we daarover meepraten. Bleek het dat dat meisje ook al uit Oisterwijk kwam, op Maurick had gezeten en dezelfde mensen kende. Toen zijn wij ook maar aan die podcast begonnen terwijl we lekker in de zon lagen en om 16.00 zijn we weer gaan surfen. Het was heel erg eb, maar al heel snel heel diep. En de golven waren heel hoog, maar gaven vervolgens totaal geen kracht om vooruit te komen. Iedereen lag dus lekker naast elkaar te dobberen, sommige mensen zaten op hun surfbord en sommige mensen lagen gewoon op zee te zonnen. Maar niemand zagen we staan op het surfbord 😂

3ED18F46-6D3D-4A93-B9D7-CA660E116C4303B95585-8371-4907-B3BC-DA3B310843F0

28 januari

De surfles van vandaag ging over de golven pakken een heel stuk naar achter in de zee. Het leek heel leuk, maar het was enorm zwaar omdat je tegen de stroming en golven in moet peddelen. En omdat we er niet konden staan, kon je ook niet zomaar je bord draaien om een golf te pakken. De golven kwamen wel een meter boven ons en braken soms boven ons en daar lig je dan op je surfplankje. We hebben de afgelopen dagen veel opgetrokken met drie Nederlandse meiden uit Hilversum en Zaandam. Hier hebben we in de middag nog even mee op het strand gelegen en ‘s avonds nog gezellig gepraat. Ze doen dezelfde route in dezelfde tijd, dus we gaan nog meer samen doen hebben we afgesproken.

78D936AF-5535-4364-A01E-D54E87A3AC39E52FCF3E-073D-4B68-BBDF-835E82425158

29 januari

Vandaag is alweer onze laatste dag op het surfkamp. Goed ook, want we hadden allebei heel veel spierpijn in onze armen van het peddelen en het opdrukken op het surfbord. Het surfen ging nog wel even goed, maar lang hebben we het niet volgehouden vandaag. In de middag nog gewoon even lekker in de zon gelegen en vervolgens na het inpakken van onze tassen ons laatste avondeten hier gehad. Morgen gaan we weer naar een hostel, dat we hier weer veel zin in hadden, hadden we vorige week niet kunnen bedenken. Ik heb wel beseft dat ik blij ben dat papa en mama niet van kamperen houden 😃

540F3D91-31BE-4FBC-B32A-42EAA83E21C9

1. Arjen:
    29 januari 2020
    Wat toevallig dat je bekenden tegenkomt. En leuk hè die podcast Brand in het Landhuis. Ik kan me trouwens nog herinneren dat toen ik die in de auto opzette je het saai vond...
    Veel plezier in het nieuwe hostel!
  2. Opa Joost:
    Lieve Saar ,

Het is haast niet te geloven hoeveel mensen je uit jouw omgeving tegen komt . Is de wereld zo klein of zijn er zoveel jonge mensen over de gehele wereld aan het reizen ......

je wordt ook geen echte kampeerder hoor ik wel .

Veel verder reisplezier

Opa Joost
  3. Oma Francien en opa Jan:
    29 januari 2020
    Het ziet er allemaal heel leuk uit
    Je had denk ik beter in helvoirt kunnen blijven want je ziet daar meer mensen uit de omgeving als thuis
    Veel plezier en tot hoors