8, 9 en 10 November - Garden Route

10 november 2019 - Garden Route National Park, Zuid-Afrika

Vrijdag 8 November

Vandaag was mijn laatste dag bij het surfproject en was het ook de laatste dag dat ik de buren zou zien. Bij het werk waren alleen weer alle groepen gecanceld, dus er was voor ons niks te doen. Parker haar telefoon was geblokkeerd en die moest naar de Apple store, dus dat is waar ik mijn ochtend heb doorgebracht. In de middag zijn we gaan lunchen bij een Italiaans restaurant met iedereen en daarna hadden we een social. De social was een soort van braai maar dan met potten op het vuur met groenten en vlees en een gekke saus gemixt - niet echt lekker dus. Toen we thuiskwamen in de avond heb ik mijn tas ingepakt voor dit weekend, en daarna zijn we naar de buren gegaan voor een laatste avond stappen. Het plan was om rond een uur of 1 thuis te komen, maar om 2.45 kwamen we thuis. Toen moesten we afscheid nemen van iedereen aangezien onze pickup om 3.30 was. Het was een grote jankpartij en ik vind het ook oprecht heel erg jammer dat ze weg gaan omdat het echt veel gaat veranderen.

22AD4B1E-5982-4023-A81B-5ACDB2CAD55BF5D4B552-310F-43F1-8F8F-0C491E9B3BD3E9318386-E3EC-4EC7-8489-F48034BB9767

Zaterdag 9 November

Om 3.30 stond Tyrin op de stoep, dus hebben we nog een laatste keer doei gezegd tegen de buren en toen zijn we zonder slaap de auto ingestapt. We hadden wel de achterbank geclaimed, dus onderweg naar de Safari hebben we nog een mooie twee uur geslapen. Bij de Safari aangekomen kregen we een ontbijt en toen zijn we in de jeep gestapt. We hebben olifanten, leeuwen, giraffes, neushoorns, buffels, gnoes, zebra’s en herten gezien. Ik vond het heel leuk om van dichtbij foto’s te kunnen maken, maar vergeleken met Tanzania was het 3x niks. We waren niet naar Kruger maar naar een privé park, dus het was meer een soort dierentuin. Ze wisten precies waar de dieren zaten en deze stonden dan heel mooi naast elkaar. Hierna hebben we hier geluncht en toen zijn we doorgegaan naar het kanoën. Dit was ongeveer een uurtje rijden dus hier hebben we ook weer geslapen. We gingen naar de watervallen kanoën en ik zat samen met Rochelle in een kano. Dit was echt heel leuk maar wel mega zwaar, aangezien het heel hard waaide. Na het kanoën zijn we naar een viewpoint gegaan, Map of Africa, dit is een berg in de vorm van het continent Afrika. Ik vond het meer op een krokodillenkop lijken, maar het idee was wel leuk ;). Hierna zijn we doorgereden naar het hotel, deze lag aan het strand en we deelden een kamer met zijn allen. De kamer was wel heel groot en de bedden waren heel fijn. Nadat we gedouchte hadden zijn we even op het strand gaan wandelen. In de avond hadden we een braai in het hotel. Om 9 uur zijn Rochelle in slaap gevallen en hebben daarna ook niks meer meegekregen van wat er nog in de kamer gebeurde 😂

23BC4A64-CAFC-43F4-94FC-E49CE52A2717DD380F96-11EC-490F-9897-8C39421081C5EFAA079E-6F16-43DD-98A8-BB330BD075F445821B07-9C47-4D88-A296-7DC208591F295D600DD7-61B6-4036-98D0-F3B8A3CDEDFB0F31E475-CEF6-4C78-9DE5-4ACE7148DAE2CF0C780D-4801-46D8-BAD7-5CCE26FFD3EC

Zondag 10 November

Om kwart voor 8 ging de wekker voor weer een nieuwe dag Garden Route. Hier hadden we een ontbijt in het hotel en daarna zijn we weer vertrokken. Als eerste zijn we naar Knysna gegaan waar we een paar uitzichtpunten hadden. Hierna gingen we naar de bungeejump😱 van de twaalf mensen deden maar drie de bungee, dat waren Rochelle, Jack (onze nieuwe huisgenoot) en ik. Als eerst kregen we een harnas aan. Toen moesten we met een zipline naar de brug, die al ongelofelijk hoog was. Eenmaal op de brug aangekomen bleek het ook nog eens dat ik de eerste was van de groep van twintig mensen die moest springen. Hier zat ook een Nederlandse jongen tussen, dus ik was echt wel heel blij dat ik ook gewoon even Nederlands kon praten niet moment. Op het moment dat ze me gezekerd hadden en ik naar de rand moest springen als een of andere kangoeroe sloegen de zenuwen echt toe. Het enige wat ik dacht was niet naar beneden kijken maar dat was natuurlijk het eerste wat ik deed. En toen ik vroeg of ik terug mocht, mocht dat natuurlijk niet. Dan sta je daar 220 meter hoog op een brug met een touwtje aan je enkels. Toen riepen ze 3-2-1 BUNGEE en toen sprong ik. Achteraf was het echt super cool om te doen, maar het deed wel pijn aan mijn enkel. Toen ik weer terug op de brug was, zei iedereen dat toen ze zagen hoe bang ik was en het toch deed, dat de motivatie was om te springen. Weet niet zo goed of dat nou positief is of niet... Nadat iedereen gesprongen was gingen we weer naar de anderen, die de zipline gedaan hadden in de tussentijd. Hierna zijn we doorgegaan naar Cliffy’s Cave. Dit is een grot waar een dakloze man zijn huis heeft gemaakt. Met allemaal gevonden spullen en donaties heeft hij een enorm grote ruimte in een hele gezellige en volle kleine ruimte kunnen omtoveren. Aangezien het veel bezoekers trekt, wilde de overheid het overkopen. Toen is hij een rechtszaak aangegaan en drie jaar geleden was het officieel tot zijn huis benoemd. Na deze cave zijn we in de auto gestapt naar huis, wat nog vier uur rijden was.

DA3519F2-3122-4B25-A23B-09257404A2AAA4B33C95-2A5C-4C90-9D56-83DC0BA8615A9C99A111-CE55-4A95-83AF-CC046C9356316F73551A-5BB4-48C5-9E2B-EB5FDA75EFCBFFAC9EC0-8682-401A-A4BF-2E99AF0DF7448EF2B671-19C1-4936-AECB-B80218A49087