Eerste dag in Australië

9 januari 2020 - Collaroy, Australië

9 januari

Het slapen was niet helemaal gelukt, van half 1 tot 2 uur hebben we geslapen en daarna geen oog meer dichtgedaan. Rond half 7 waren we zo klaar met het ronddraaien in bed, dat Lotte en ik ons zijn gaan aankleden en toen zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we even een strandwandelingetje gemaakt en toen besefte we ons dat we toch echt wel honger hadden - we hadden al sinds Hong Kong, 24 uur daarvoor, niks meer gegeten. We hebben een lekker broodje met scrambled egg gehaald en een smoothie. Vervolgens zijn we nog even van half 9 tot half 10 naar de kamer geweest om nog een laatste poging tot slapen te doen, maar het zat er helaas niet in. Rond half 10 gingen we met de 3 jongens, Lucas, Siebe en Wybren, ontbijten. Na het ontbijt kregen we een presentatie over wat we deze week konden verwachten, voor vandaag stond een wandeling door de wijk (Collaroy) en een barbecue op de planning. Tussen de wandeling en de barbecue hadden we vrije tijd, hier zijn we lekker met zijn 5en naar het strand gegaan en hebben we heel hard ons best gedaan om niet in slaap te vallen. Dat was mislukt, toch allemaal 45 minuten ongeveer geslapen, maar dat was ook wel nodig. Hierna kregen we wat informatie over de verschillende steden en plekken in Australië en de do’s en don’ts en toen gingen we naar het strand om te barbecuen. Hier hebben we ook kangoeroe op (we waren nog geen 24 uur in Australië ;)), dat was echt heel erg lekker. Vervolgens hebben we nog wat nagedronken, aangezien we als doel hadden gesteld om tot 21.00 wakker te blijven. Om negen uur liepen we terug naar het hostel en nu om 21.30 ga ik lekker slapen en hoop ik dat ik deze nacht wat meer uur slaap.

05DC2FB9-54E0-49EF-9E46-82D448F648FBBBA994B7-9D29-4CD1-916F-C4D6F4CE470A887F5B02-0DAE-4D60-93CD-7047A73ACD31CFED2C03-6486-4F85-92C0-4072F66BBBDA475FA5BA-DFA2-4D41-BAA9-509ACEAB9DC7

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa Joost:
    9 januari 2020
    Dag Lieve Saar ,

De eerste stappen zijn weer gezet in dit werelddeel . Dat de reis in het vliegtuig wat saai is begrijp ik wel en ook het weer instellen - met groot tijdsverschil- op een dag- en nachtritme zal ook niet eenvoudig zijn .
    Dat je al kangoeroe hebt gegeten en dat ook erg lekker vindt ... ik moet er niet aan denken .
    Ik hoop dat je snel in het nieuwe schema komt.
    Tot ziens

Opa Joost
  2. Karin:
    10 januari 2020
    Hiii,

Super leuk om je verhalen weer te lezen, Saar. Ik voel me gelijk weer oud en saai 🤪. Genoeg geroosterde kangaroos daar😥. Heb je beetje leuke kamergenoten? Hier veel nieuws over de bosbranden. Maar dat zal daar niet anders zijn.
    Geniet ze 😘😘
    Veel liefs van ons