(Vlucht naar) Sydney

8 januari 2020 - Collaroy, Australië

7 januari

De reis kan beginnen! Op het vliegveld hebben we mijn backpack afgegeven, daarna heb ik kennis gemaakt met Lotte samen met de man die deze vlucht en eerste week geregeld heeft. Lotte vliegt samen met mij naar Hong Kong en Sydney en is komende week ook deel van de introductieweek (bankpas, simkaart, werknummer, etc.).

8 januari

De vlucht naar Hong Kong verliep heel goed, wel erg saai want het was natuurlijk gewoon overdag dus slapen zat er niet in. Op het vliegveld was het nogal zoeken waar we moesten zijn aangezien alles in het Chinees was en er nergens iets in Engels stond aangegeven. Maar het verliep allemaal vrij vlot, we hebben hier ontbeten (om half 1 ‘s nachts voor ons gevoel...) en daarna zijn we naar de gate gegaan voor de laatste 9,5 uur. We hadden wel een beetje vertraging, maar niet langer dan een klein half uurtje. Van de 9,5 uur heb ik 6 uur geslapen dus dat scheelde wel ff tijd. De laatste 3,5 uur heb ik continu uit het raam gekeken, aan het begin (= west/middag Australie) was het echt alleen maar alsof we boven de Grand Canyon vlogen; het zicht was ook heeel goed. Over het hele stuk dat we boven Australië vlogen, hebben we op één plek een bosbrand gezien - en qua grootte viel die nog heel erg mee. Aangekomen in Sydney hadden wij verwacht dat de douane nog een heel ding zou worden, maar ik heb nog nooit zo’n makkelijke douane meegemaakt. Binnen een kwartier waren we bij bagage ophalen, die we na 5 minuten ook weer hadden. Toen zijn we opgehaald door Esther van onze organisatie en zijn we met de uber naar het hostel gegaan. Hier delen wij een kamer met 3 jongens, deze sliepen allemaal al en wij moesten onze bedden nog opmaken en douchen etc, en we krijgen morgen ons pasje pas. We moesten dus om en om douchen/bed opmaken. Nu is het 00.10 en ga ik lekker slapen.

1. Riki ubert:
    8 januari 2020
    Op naar een nieuw avontuur. Fijne en goede tijd daar down-under
  2. Bart:
    8 januari 2020
    super saar!!! Klinkt goed!!! Enjoy en mondkappie op voor de rook in Sydney of valt het mee zoals verwacht?
    x Bart
  3. Fien:
    8 januari 2020
    Geweldig Saar . Geniet van de reis.