Ku Ring Gai national park

17 januari 2020 - Ku-Ring-Gai Chase, Australië

15 januari

Vandaag heb ik uitgecheckt bij het hostel in Collaroy en ben ik met twee jongens die ik hier ontmoet had naar een hostel in een nationaal park in Sydney gegaan. We moesten eerst een uur met de bus, en daarna overstappen op de ferry - en dan waren we er. Het klonk zo makkelijk! Spoiler: dat was het niet ;) De bus was natuurlijk appeltje eitje, de ferry ging ook nog vrij makkelijk, maar toen we afgezet werden bij de plek waar het hostel moest zijn, zaten we op een of ander eiland zonder huizen of mensen en alleen maar bomen en bos. We moesten een hele steile hike naar boven maken van ongeveer 20 minuten met onze zware backpacks op de rug. Gelukkig liep ik op mijn badslippers, vet goed over nagedacht wel. Hier aangekomen zaten we wel echt op een super plek: het uitzicht was top, het was lekker rustig, erg schoon en we hadden ook nog een eigen, ruime kamer. Nadat we wat gegeten hadden, zijn we weer op de Ferry gestapt naar het strand. We wilden hier ook nog wat rondlopen, maar met het openbaar vervoer vanaf het hostel naar het strand komen kost nogal veel tijd. Toen we ‘s avonds terug kwamen, zat er ook nog een Walibi voor ons hostel. En dat nog gewoon in Sydney, bizar eigenlijk. Het stikt hier wel van de muggen (en andere vieze insecten), daar hadden we in het centrum geen last van.

5FED7C65-D2A9-4E84-9720-54D5057968883D76C546-AFA6-4DC9-A130-6A8FB57500200055653C-88A6-43C5-8FDA-4650E8505FBE

16 januari

Om 5 uur ging de wekker om een hike naar boven te gaan maken voor de zonsopkomst, maar daar aangekomen bleek dat we vandaag een beetje pech hadden aangezien we alleen maar rook/mist zagen. Toen zijn we maar de andere kant op gehiket, richting een krabbenstrand. Ineens zat er ook een slang naast het pad en overal in het bos zaten kaketoes en papegaaien. Op het strand liepen heel veel krabbetjes, best klein maar wel heel kleurrijk. Toen begon het te regenen (op het nieuws in Nederland wordt gezegd dat de regen al de branden gaat blussen en dat er kans is op overstromingen - net als dat ze doen alsof het hele land in de fik staat is dat echt niet waar) en zijn we terug gegaan naar het hostel waar ik vier uur geslapen heb in de hangmat, dus toen ik wakker werd was het al avond.

6AF34C0B-675D-443C-AE87-14BA1EC135A13ACF2060-364C-48AA-868B-AD2A20ED2C89E90587AA-641C-4DEE-A4C8-0E2DEC5BD915

17 januari

Vandaag werden we wakker van de regen, het regende en waaide echt enorm hard. We moesten eigenlijk om 10 uur de kamer uit maar om 12 uur zou het stoppen met regenen, dus was het plan om dan naar de Ferry te lopen. Om 12 uur regende het nog heel erg, dus zijn we maar in de regen met de backpacks weer naar beneden gelopen. Het was nogal een hele reis naar het nieuwe hostel in het centrum, we kwamen daar rond 15.00 aan. Wel een super mooi hostel - lekker centraal, heel schoon en groot, heeele fijne douches en ruime kamers. Toen even gewassen en aangezien het nog regende hebben we verder niet erg veel nuttigs gedaan. Er zit wel een gezellige Nederlandse jongen uit Zwolle op mijn kamer dus daar veel mee gepraat, hij zit al aan het eind van zijn reis dus lekker alle tips en tops doorgesproken van de oostkust. Helaas wordt de komende dagen nog veel regen voorspeld, maar dit hostel organiseert wel veel activiteiten dus dat komt wel goed. De komende dagen ben ik alleen, dus ik ben benieuwd :)

A7A1F34C-2CCE-42D2-96CC-EE2EF8BE413A

1. Opa Joost:
    19 januari 2020
    Dag Lieve Saar ,

Je maakt wat mee ........
    Op het nieuws wordt hier wel gezegd dat er nog 100 brandhaarden in Australië zijn ondanks de heftige regenval . Ook wordt gezegd dat een gebied zo groot als Nederland is afgebrand ( klopt dat wel ? ) .
    Het lijkt me leuk dat je weer even Nederlands hebt kunnen praten en dat die jongen jou tips aan de hand heeft kunnen doen vanuit zijn ervaring.
    Hier was op het nieuws dat de regering van Australië flink wat geld beschikbaar heeft gesteld om het toerisme weer op gang te krijgen ... merk je daar iets van ....

Veel succes met je trektocht...

Opa Joost