12 september - 1e Outreach

12 september 2019 - Grassy Park, Zuid-Afrika

Na een veel te korte nacht ging om 7 uur weer de wekker. Brass Bell was heel gezellig gisteravond. Vandaag heb ik vooral bij de 0-2 jaars gezeten. De ruimte van de 3-4 en 4-5 jaars heeft golfplaten daken, en het regende heel erg hard en alle kinderen schreeuwden ook nog door elkaar, dus je kon daar niets verstaan. Het is hier ook echt nog koud, we lopen met jassen aan over onze truien binnen en hebben het nog steeds mega koud. Rond 1 uur begon mijn eerste outreach, we gingen naar een school in Hout Bay met gehandicapte en autistische kinderen. Hier hebben we ze geleerd hoe je gezond maar toch lekker kan eten. We hebben gezonde broodjes voor ze gemaakt en in plaats van frisdrank hadden we water met citroen. Het regent nu nog steeds heel hard, en nu ga ik lekker optijd slapen en me mentaal voorbereiden op een surfles morgen in deze temperatuur 😬

81870D50-BB02-414D-87D5-832D6A3F5D74143504BE-A0D6-4D07-A9E7-F38D0A1A4DE6

1. Bart:
    13 september 2019
    Super super Saar!!!
  2. Opa Joost:
    15 september 2019
    Dag Saar ,

Bijzondere ervaringen !!! Ik vraag me ook af wat het betekent voor die kinderen dat er steeds andere begeleiders bij komen . Kun je zelf kiezen bij welke groep je kunt aansluiten ???
    Hoeveel kinderen zitten er in zo’n groep ? Is het een soort “kinderopvang " ?
    Waarom laten de ouders hun kinderen naar die “opvang “gaan ? Moeten de ouders werken of is het omdat de kinderen dan de gehele dag verzorgd worden en te eten krijgen . Ben je nog steeds met vier andere vrijwilligers …. Waarvan er maar een paar Engels spreken ? Het viel mij op dat de jongen die je aansprak over je riem kennelijk goed Engels spreekt . Spreekt ieder daar goed Engels ? Ik zou verwachten dat er een sterk dialect Engels of een “eigen taal “ gesproken zou worden .

Je bent nu al weer bijna een week in Zuid Afrika .. de tijd vliegt.
    Ik kijk uit naar je volgende reisverhalen