13 September - Surfen en braai!

13 september 2019 - Muizenberg, Zuid-Afrika

Toen we vanochtend aankwamen op school, zagen we dat vanochtend vroeg de helft van de straat van de school waar ik werk afgebrand was. Deze mensen hebben al amper spullen etc. en echt alles was afgefikt. Er was ook een schooltje waar niks meer van over is. Alle 50 kinderen die daarheen gingen kunnen nu nergens meer terecht want alle scholen zijn vol. Het was heel erg om aan te zien. Vandaag hebben Bia en ik de hele dag bij de baby’s gezeten, want de lerares van die klas is op vrijdag vrij. Gelukkig luisteren ze allemaal redelijk goed naar ons en vinden ze het heel leuk om met ons te spelen. Om 12 uur waren we klaar en gingen we naar huis om even te eten en onze zwemkleding te pakken. Om half 2 werden we opgehaald om naar Muizenberg te gaan, hier kregen we onze wetsuits etc. en toen gingen we naar het strand om te gaan surfen. De golven waren heel erg heftig, sommige kwamen zeker 2 meter boven onze hoofden en ze kwamen vanaf het strand ook weer net zo hoog terug de zee in, dus van beide kanten werden we aangevallen :) We konden nog niet eens op je bord blijven liggen, laat staan opstaan als we eraf donderden. Na een minuut of 10 was ik alweer zeeziek, en na een half uur zijn Zoë en ik eruit gegaan. De rest moest er na 45 minuten ook uit omdat het te erg was. Het was wel heel erg leuk, maar voor de eerste keer surfen zeker geen aanrader om zo’n wilde zee in te gaan. Daarna hadden we in de avond nog een braai, maar het was zo ontzettend koud dat we het binnen maar hebben opgegeten. Wel erruugg lekker. Daarna zijn we allemaal naar huis gegaan, met dit groepje van 6 (3 Duitsers, 1 Zwitse, 1 Engelse en ik) hebben we morgen een winetasting tour en die begint weer lekker op tijd, dus allemaal lekker naar bed. En we waren allemaal erg toe aan een warme douche! (Ik heb ook 2 video's toegevoegd bij het kopje video's!)

B92EFFA4-398D-441B-9FF2-0DB5DCCCF20D0F117B19-43A7-491B-996F-9EC67A64E48D3851EC2E-7CAF-43EA-9C4B-57D37A31D00B164BF7C1-BE56-4A1F-9CDE-B6ADDEA5CCE6

1. Ria Bekkers:
    13 september 2019
    Heerlijk Saar om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Gelukkig dat er ook tijd is om te ontspannen. Je hebt een 5 dagen al heel veel beleefd. En je maatjes lijken me ook wel
    leuk. Allemaal leeftijdsgenoten.
  2. Yvonne:
    14 september 2019
    Hallo Saar vandaag Mostard familiedag heb van je vader de link gekregen om je te volgen. Heftig en mooi wat je allemaal beleefd daar! Fijn om je ervaringen te kunnen lezen! Veel liefs uit Dieteren.
  3. Opa Joost:
    15 september 2019
    Lieve Saar ,

Het is bij jullie wel een afwisseling van inspanning en ontspanning …. Blijft het zo .. enkele uren werken en dan weer ontspannen .

Wat erg van die brand .. wat gaat er nu gebeuren met de kinderen die niet naar school kunnen ???
    Je laat weten dat jullie een “braai “hebben .. wordt er bij jullie ook Zuid- Afrikaans ( soort Nederlands) gesproken … dat lijkt mij wel leuk om mee te maken .
    Ik zie je verdere berichten tegemoet
  4. Rinie:
    15 september 2019
    Wat een belevenissen allemaal. Leuke maar ook heftige dingen.Leuke Foto’s.
    We volgen je. Liefs Rinie e Adrie