18, 19 en 20 Oktober - 6e weekend

20 oktober 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

Precies op de helft dit weekend!

Ik post mijn foto’s morgen - WiFi ligt eruit en data is bijna op.

18 Oktober

Vandaag was mijn laatste werkdag, maar aangezien we nog verschillende activiteiten gepland hebben en ik nog wanneer ik wil binnen kan vallen, was het niet echt een afscheid. De dag op de crèche was verder hetzelfde als elke vrijdag, Tessa was weer vrij en Wendy deed de babyklas. Na werk zijn we gaan surfen. Net voordat wij gingen, ging er een heel hard alarm af - haaiarlarm. Er zat een haai in de bay en elke surfer moest per direct het water uit. Op dat moment hangt er een witte vlag, dat betekent dat er een haai is. Een kwartier nadat de haai weg is, hangt er de rode vlag. En zodra ze er (vrijwel) zeker van zijn dat hij weg is, wordt de vlag zwart. Dat betekent dat het voor de sharkspotters lastig is om te zien of er een haai zit, maar dat er in ieder geval geen in de baai zit. Toen zijn we het water ingegaan, maar omdat Bia en ik had al een stuk vaker gedaan hadden en er meerdere mensen het vandaag voor het eerst deden, gingen wij niet surfen maar hielpen wij deze mensen met de basis dingen. In de avond zijn we uitgegaan samen met de buren, wat een groot drama was - eerst club kwamen we niet in omdat we sneakers droegen - tweede club konden de meiden gratis in maar moesten de jongens 15€ entree betalen, en het was daar ook nog eens leeg - derde club kwam de helft maar binnen, omdat de andere helft alleen foto/kopie van een id had - vierde club was helemaal leeg. Uiteindelijk eindigde we een half uur voor sluitingstijd in Longstreet, dus nogal een nutteloos avondje uit.

42731931-3995-4C78-917C-5CE4C13B9D9C

19 Oktober

Vandaag hadden we een social, we zijn met alle vrijwilligers naar Oudekraal gegaan. Dit ligt nu Campsbay en is een soort strandje waar allemaal braai mogelijkheden zijn. De staff had heel veel vlees en brood etc gekocht die ze hier heel de dag voorbereidde en wij hebben de hele dag in de zon gelegen en gezwommen. De braai was natuurlijk weer heel lekker, maar het duurt zeker 5 uur voordat zo’n braai klaar is - uiteindelijk hadden we dus wel ontzettend veel honger. Na de braai zijn we naar huis gegaan en zijn we allemaal gewoon gaan douchen. In de avond hebben we met de buren pizza gegeten maar zijn we wel vroeg gaan slapen.

A3775D78-D22A-428A-9EB7-54218A73F8ECADA0206B-5629-4D1B-A74A-02D0C567EC3284BCC0A0-96D5-49E6-AD50-016E25F11EF9

20 Oktober

Vandaag zijn we naar Hermanus geweest. Om 9 uur werden we opgehaald door dezelfde gids die met ons de wijntasting en Peninsula tour heeft gedaan. We zijn via de kustroute naar Hermanus gereden en hebben een stop gemaakt bij een penguin colony. Rond 12.00 waren we in Hermanus, hebben we wat geluncht en toen zijn we om 14.00 de boot op gegaan. Na een uur hadden we nog niks gezien, en natuurlijk is het niet gegarandeerd maar we begonnen al bijna te denken dat we gewoon pech hadden. Toen een kwartiertje later zagen we een groepje dolfijnen en niet veel later zwommen er 4 walvissen (Zuidkapers) rondom de boot. De grootste was 18 meter en de kleinste was 15 meter. Ze leken vanaf de boot een beetje op nijlpaarden, alleen hun rug kwam namelijk steeds boven. Af en toe zag je de kop of een vin, maar vaak alleen de rug. Het was wel heel indrukwekkend. Na de boot zijn we Hermanus ingegaan om wat te eten en rond een uur of 9 waren we thuis. Morgen begint mijn introductie bij het rechtenproject 🙈

9677E6F6-92A1-45AC-8194-367894F3B0E940018715-57DF-4FB7-842A-1AE8DD5E24EBA7340C96-6917-4DDB-A1BD-765C9DB026F8

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nelly litjens:
    21 oktober 2019
    Heel veel succes met je rechtenproject.Wat zullen de kindertjes je missen.Aangrijpend als je naar de foto kijkt waar het kindje bij je ligt te slapen..
    Fijn voor je dat je er toch nog binnen kunt lopen.Zeker als je zo’n band hebt met ze.Heb weer met veel plezier je verslag gelezen. Liefs en groetjes.
  2. Rinie:
    22 oktober 2019
    Wat een leuke en boeiende verslagen. Je maakt nogal wat mee. En mooie foto’s. Heel veel succes verder met je rechtenproject. Kijk uit naar je nieuwe ervaringen. Groetjes en liefs Rinie
  3. Opa Joost:
    23 oktober 2019
    Lieve Saar ,

Hoe is de introductie bij het rechtenproject verlopen ? Heb je na deze introductie er echt zin in ?

Ik begrijp dat je al een ervaren surfer bent ....

Goed te zien dat je de termen van Zuid Afrika je eigen maakt... "wij hadden een social ... " dat zeggen wij in Helvoirt en Prinsenbeek niet ... maar wel een mooie en ook duidelijke zegswijze.

Je gaat maar door met nieuwe ervaringen op doen..... tot horens

Opa Joost